Een jongensdroom, die uitkwam…
Rond m’n 15e jaar wist ik dat ik zelfstandig ondernemer wilde worden. Eerst nog even de HEAO Commerciële Economie afronden op m’n 25ste. Mijn plan was om ca. 15 jaar werkervaring op te doen bij diverse bedrijven om mijzelf verder te ontwikkelen. Banen op het gebied van marketing, recruitment en sales, waarbij het vooral belangrijk was om mensen verder helpen met hun grootste vraagstuk / belangrijkste groeistap.
In 2010 (na 13 jaar in loondienst) kwam die kans. Ik schreef me in bij de KVK met een werving & selectiebureau (Vista Select). Tegelijkertijd gestart met een Social Media trainingsbureau, waar ik mijn eerste Twittertrainingen verzorgde. Als ik erop terugkijk een waanzinnig avontuur. Iedere dag kwamen er weer nieuwe kansen & ontmoetingen op me af. Na 2 jaar ondernemen was het voor mij duidelijk dat ik wilde stoppen met recruitment. Vanaf 2012 lag de nadruk op Social Media marketing.
De belangrijkste lessen, die ik heb geleerd in 12,5 jaar ondernemen
- Focus, focus, focus. Het is belangrijk is je te focussen als ondernemer. Als jij duidelijke keuzes durft te maken, kan je doelgroep makkelijker voor jou kiezen. Ben je in alle vakgebieden vrij goed of ben je op één onderwerp dé absolute expert.
- Blijf jezelf vernieuwen en zorg dat je business aansluit bij de grootste uitdagingen binnen jouw vakgebied. Volg de trends en haak hier tijdig op in. Misschien een dooddoener, maar ik heb mij(n diensten) als een kameleon steeds weer op tijd aangepast. Ik heb trainingen & lezingen verzorgd op het gebied van Twitter, Facebook, LinkedIn, Social Media Management, Bloggen, Pinterest, Instagram, WordPress, Google Analytics, Smartphonefotografie en videocontent maken met je smartphone. Vele lezingen verzorgd met een geweldig team tijdens de Social Media Power Events. En waar ik misschien wel het meest trots op ben zijn de ruim 70 deelnemers, die hebben deelgenomen aan de 3-daagse training Social Media Management bij kasteel de Hooge Vuursche in Baarn. Een toptijd!
Generalist VS specialist
In het begin was ik de alleskunner (generalist). Was bezig met recruitmentvraagstukken, recruitmentmarketing en hield alle Social Media trends dagelijks bij. Bepaald moment merkte ik dat de marketingkant, mij meer interesseerde dan recruitment. Van daaruit is Alwin Zandvoort Training & Advies ontstaan.
A-cademy
Sinds 2020 is mijn bedrijfsnaam veranderd in A-cademy (spreek uit als ‘ekeddemie’. De ‘A’ staat trouwens ‘Aandacht/Attention’ en niet Alwin, wat velen denken. 😉 Waarom het streepje? Simpelweg omdat deze URL beschikbaar was en de ‘A’ hierdoor extra wordt benadrukt.
Focus
De afgelopen jaren ligt mijn focus op:
- LinkedIn Recruitment / Sourcing
- LinkedIn Social Selling
- Instagram marketing
- (Video)contentstrategie
Businesspartners
Daarnaast werk ik intensief samen met een 3-tal businesspartners:
- Digital Moves
- The Recruiters Academy
- Business Opportunity School
Big shout out
Een dank gaat uit naar iedereen, waar ik in al die jaren mee heb mogen werken. In het bijzonder Corinne, Rik, Sanne & Anke van Digital Moves, Patricia,Hester, Jana & Sofie van The Recruiters Academy, Nanno van de Business Opportunity School, Ferdi van Innovata, Giel & Bart van ExplainiT, Barry, Ruben, Sjors, Abe van BTR Trainingen e.v.a.. Dank voor jullie vertrouwen & steun.
Ook dank aan iedereen, die ik niet genoemd heb / vergeten ben te noemen. 😉
Op naar de komende 12,5 jaar!
Heb je op dit moment een actueel vraagstuk of heb je zin om binnenkort even bij te praten, mail me even via contact@a-cademy.nl of bel 06-263 163 21.
Tot snel!
Groet,
Alwin