Een vraag, die mij de laatste tijd veel gesteld wordt is: “leuk die extra traffic op je site, maar hoe zit het met de Return On Investment (ROI) van Social Media?”. Het leek mij goed om hier een kort blog aan te wijden. Voor wie mijn eerdere blogs niet heeft gelezen even een korte resumé van de trafficontwikkeling op mijn sites tot dusver:
Het bezoekersaantal per maand op mijn sites
http://www.vistaselect.nl | https://www.alwinzandvoort.nl | |
Recruitment | Social Media Blog | |
sep-10 | 150 | – |
dec-10 | 350 | – |
jan-11 | 600 | 3500* |
*Deze site is gelanceerd op 1/1/2011 |
Wil je er zo snel mogelijk mee aan de slag om te kijken hoe jij dit effect voor jouw bedrijf kan realiseren? Neem dan even contact met me op of meld je aan voor één van mijn workshops door te klikken op deze link.
Ik zie jullie reacties op dit artikel graag tegemoet!
Alwin Zandvoort
Mobiel: 06-263 163 21
E-mail: info@alwinzandvoort.nl
Linked In: http://nl.linkedin.com/in/alwinzandvoort
Twitter: http://twitter.com/alwinzandvoort
Pingback: Tweets that mention “Leuk die extra traffic op je site, maar hoe zit het met de ROI?” | Succesvol ondernemen met Social Media -- Topsy.com
Pingback: Masterclass Social Media | Succesvol ondernemen met Social Media
Dit heeft nog weinig met de ROI van social te maken als je het mij vraagt… Lead generation/SEO komen daarvoor meer in de buurt, want de cijfers in dit soort structuren zijn al zo oud als elke leer in de “community” wereld.
Goed punt, Kees. Ik snap waar je op doelt. Dit geeft mij inspiratie voor mijn eerstvolgende blogpost. Bedankt!
Pingback: De ROI van Social Media – 2 | Succesvol ondernemen met Social Media