Wat moet je eigenlijk ‘posten’ op de diverse Social Media platformen? In de afgelopen jaren heb ik gemerkt dat veel bedrijven moeite hebben met het bedenken van relevante updates, die ze kunnen plaatsen op Twitter, Facebook of LinkedIn. En dan heb ik het nog niet eens over het bedenken van onderwerpen om over te bloggen. Ook hoor ik nog wekelijks de scepsis bij bedrijven over het nut van social media. ‘Al die tweets over koffiedrinken en facebook-updates over cupcakes. Het gaat toch helemaal nergens over!’. Ik ben van mening dat je nog altijd zelf bepaalt wat je verstuurt. Jij hebt de regie en de controle over wat er naar jouw doelgroep wordt gecommuniceerd. Denk hier dus goed over na, maak strategische keuzes en handel hier ook naar.
Hieronder tref je een geweldige infographic, die via koffie (!) de nodige inspiratie geeft. Het vertelt in één zin waar je updates over zouden kunnen gaan, maar dan wel met een knipoog naar de koffie natuurlijk.;-)
Vraag jij je je ook wel eens af wat je zakelijk zou kunnen ‘posten’? Ben je voor jouw bedrijf op zoek naar inspiratie waar je jouw doelgroep écht kan enthousiasmeren? Wellicht kan mijn eerdere blog over contentmarketing je op nieuwe ideeën brengen. Als je eens een keer vrijblijvend wilt sparren over het bovenstaande, neem even contact met mij op. Laat even een reactie achter of bel mij even op het onderstaande nummer.
Ik wens je veel succes met het uitwerken van een passende strategie voor jouw bedrijf.
Groet!
Alwin