De 3-daagse training Social Media Manager (SMM) biedt je de kans om alles te ontdekken over de strategische inzet van social media en zo als sociaal aanspreekpunt binnen jouw organisatie te fungeren.
In deze geheel vernieuwde editie leer je in slechts drie dagen:
- Social media strategisch in te zetten
- Je interne en externe social media beleid te structureren en organiseren
- De ROI van social media te meten, rapporteren en verbeteren
- Jouw rol als SMM binnen jouw organisatie kennen
- Met welke juridische aspecten je rekening moet houden
Tijdens deze training leer je ‘social thinking’ in alle facetten van een bedrijf slim toe te passen. Je leert hoe je intern en extern het maximale rendement haalt uit social media!
Dag 1
- Social Media de basisprincipes
- De fases van Social Media adoptie
- Past Social Media wel binnen de cultuur van jouw bedrijf / opdrachtgever?
- Hoe vergoot je de interne betrokkenheid van je medewerkers?
- Hoe pas je je beleid/strategie aan op Social Media?
- Informatie verzamelen en delen
- Creëren: o.a. Updates, blogs & vlogs
- Converseren: o.a. LinkedIn, Facebook, Instagram, Whatsapp, YouTube, Twitter, Blogs, Vlogs
- Verzamelen en delen: o.a. RSS, Slideshare
- Luisteren: o.a Google Alerts, Twitter Search, etc.
- Reputatiemanagement, webcare en (personal) branding
- De wereld van Google: Docs, Maps, Analytics, etc.
Dag 2
- Bezoekers creëren, enthousiast houden en terug laten keren
- Actief houden / werven van “vrienden, participanten en leden”
- Aanzetten tot discussie
- Up-to-date houden van beschikbare informatie
- Contentcreatie (tekst, afbeeldingen, foto’s, video’s)
- De rol als regisseur van de eigen community (lees: de rol van een SMM)
- Hoe verhoog je conversies en page rankings?
- Een overzicht van handige monitoringtools (o.a. Coosto / Obi4Wan)
- Meten, leren en bijsturen
- Hoe interpreteer je rapportages en pas je jouw strategie aan?
Dag 3
- Juridische aspecten: AVG, Privacy en Social Media / Interne richtlijnen een must?
- Van strategie naar praktijk
- In detail samenstellen van je eigen Social Media Plan
- Eindpresentatie door iedere deelnemer
Eerstvolgende data:
- 1, 8 en 15 december 2020 (Baarn)


Referenties:
Mocht je referenties willen inwinnen, laat het mij even weten. Ik breng je graag in verbinding met enkele professionals, die in de afgelopen jaren deze training hebben gevolgd.
Locatie:
Kasteel de Hooge Vuursche in Baarn is de vaste trainingslocatie voor de training Social Media Manager.
Kosten:
De kosten zijn € 2450,- (excl. BTW) per persoon. Deze training zal doorgaan bij een minimale deelname van 4 deelnemers. Er geldt een maximum van 8 deelnemers. Ik geef de voorkeur aan kleine groepen om de interactie en de aandacht optimaal te houden.
Door wie:
Alwin Zandvoort, Social Media trainer/spreker. Het is mijn missie om mensen en organisaties met elkaar in verbinding te brengen via Social Media. In de afgelopen jaren heb ik ruim 900 trainingen, 350 lezingen en 250 persoonlijke coachingstrajecten verzorgd en daarmee heb ik meer dan 7500 professionals geholpen hun Social Media strategie effectiever in te zetten. Sinds 2012 hebben ruim 75 professionals deze training succesvol afgerond.
Enkele recente projecten:
Waterschap Vechtstromen (27 trainingen – 175 professionals), Joulz (6 trainingen – 60 professionals), Festo (6 trainingen – 60 professionals), Stater Nederland (12 trainingen – 116 professionals), Gemeente Almelo (20 trainingen – 45 professionals), Werkplein Almelo (21 trainingen – 450 professionals), UWV (24 trainingen & 2 lezingen – 600 professionals), Carintreggeland (3 trainingen – 130 professionals), Saxion Hogeschool (3 trainingen + 2 lezingen – 350 professionals), DKV Euroservice (10 trainingen, 15 professionals), Rechtbank Zeeland/West-Brabant (4 trainingen – 32 professionals), Grolsch (5 trainingen) Tempo-Team (3 trainingen), HiTalent (25 trainingen), Fit20 (3 trainingen), Rabobank en Unicef.
Aanmelden:
Vul het onderstaande contactformulier in en ik zal zo snel mogelijk contact met je opnemen.
Als je nog vragen hebt over deze training bel mij even op tel. 06-263 163 21. Ik zie jouw reactie graag tegemoet.
Groet!
Alwin
Reacties